Circle of life.

Jag hade handbollsmatch igår och Petronella som fortfarande inte tagit steget in i androidtelefonernas förtrollade värld (på gott och ont) fick låna min Iphone så hon som man bör kunde checka in oss i Skanstullshallen, hålla koll på news feeden på FB, svar på mail osv...
När matchen var över, som för övrigt var en SKITmatch, så ger hon sammanbitat tillbaka telefonen till mig utan ett ord. Allvarligheten trodde jag bottnade i matchresultatet och det välkända faktum att jag är en usel förlorare. Men när jag kände tyngden av telefonen i min hand förstod jag att det var något i den som jag borde se. Jag öppnade inkorgen och hade två nya meddelanden. Det första var ett MMS från min vän och nyblivna mamma Sara och det andra var från pappa. Sara fick en liten pojke i fredags via akut kejsarssnitt och skickade nu en bild på lillen med texten "Tittar på handboll med mamma". Från pappa hade jag fått "Nu har farmor lämnat oss för alltid". Kontraster.
Det blev så oerhört tydligt att livet går vidare, farmor lämnade plats åt ett nytt liv men kommer ändå leva kvar i minnen och genom sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Jag åker hem till Härnösand imorgon och förutom att bara "få vara" så ville jag hinna träffa farmor. Nu blir det inte så men jag och pappa sa när vi talades vid igår att vi ska åka och hälsa på henne ändå. Även om hon är kliniskt död så är hon ändå högst levande i mitt huvud och det är så jag kommer komma ihåg henne. Farmor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0