Härnösand.

Jag har anlänt Härnösand och sitter nu på biblioteket. Innan jag avverkade de sista 5 milen mellan Sundsvall och Härnösand gjorde jag ett pit stop hos Marcus, Amanda och deras lille plutt Theodor. Tanken var att jag skulle ta sista bussen hem men tiden går fort när man har roligt så jag fick låna deras soffa. Jag passade även på att låna deras barn, till min stora förtjusning lyckades jag få honom att somna i min famn och lyckades frakta honom till spjälsängen där han direkt lade sig till rätta utan gnäll. Självförtroendet det gav mig gjorde att jag i farten även tog på mig ansvaret för Theodors eventuella nattliga äventyr. Detta ledde till att jag låg på helspänn hela natten och sov ytterst ytligt beredd på vad som helst. Så vid 4-snåret hör jag i mitt havslummer hur han vaknar på sitt rum, fort som attan reser jag mig och går in. I mörkret ser jag hans små armar sträckas upp mot mig och lyfter upp honom och går till soffan. Jag lägger honom bredvid mig och till min stora glädje somnar han om omgående, så även jag. Kvart i 8 vaknar jag av ett finger i ögat.
Lillen när han somnat. En dag ibland är det toppen att vara låtsasmamma, men varje dag? Njae, inte riktigt där än. Tack Marcus och Amanda för husrum, middag och bebismys.
Onsdagen spenderade jag på biblioteket med Malin. Plötsligt frågar Malin mig "hur går det med ditt bloggande, jag brukar vara inne ibland och kolla". Varpå jag frågar "när var du inne senast?". "förra veckan typ". "Kolla igen då" säger jag. Sen sitter hon djupt försjunken ett tag och jag har hittat ännu en av de mystiska läsarna som synts på min knappa men ändå befintliga besöksstatistik.
Igår så tränade jag handboll med min gamla modersklubb Härnösands HK. När jag packade för hemresan så lade jag ner mina knäskydd och handbollsskor i en påse och i en identisk påse ett par andra skor. Till mitt stora förtret märker jag när jag kommer upp på hallen att jag tagit fel påse, jag har med ett par skor med klack, inte så passande på en handbollsplan. Som tur var hade jag marginal så jag åkte hem för att byta till den mer träningsvänliga påsen. Då marginalen inte var jättestor valde jag att springa från parkeringen och hem. Detskullejagintehagjort. Telefonen hoppade ur fickan och ja, se ovan. F**. F** f** f**.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0